söndag

tvåtusenelva

januari: tråkig månad. min fina häst fyllde tjugoett. mamma fyllde fyrtiofem.
inget särskilt hände.

februari: också en händelselös månad. det mesta är grått och luddigt. inget jag minns som är värt att berätta

mars:
årets värsta månad. den tjugoåttonde slaktades min älskade häst. jag grät och mådde hemskt dåligt en lång tid. feberfrossa och svettningar, spagettiben och konstant huvudvärk. värsta perioden i mitt femtonåriga liv.

april:
ännu en händelselös månad. mådde fortfarande dåligt, började på en fem veckor lång grönt kort kurs med två fina vänner.

maj: årets första tävling med phelix. L:C 2. 46 %. såg madde springa stadsloppet efter en veckas förskylning.


juni:
R berättade att han gillade mig. slutade skolan och började sommarjobba. bodde på hotell i två veckor och längtade hem fruktansvärt mycket. efteråt åkte jag ner till mamma i skåne. flyttade in i det nya huset och började renovera övervåningen.

juli: juli tillbringade jag i skåne. längatde hem. åskade och regnade hela sommaren.

augusti:  R sårade mig fruktansvärt. började nian.  sjönk ner i en deppression.


september: blev värdinna på smudo, livet kändes lite lättare. lärde känna fler fina vänner. R sa förlåt. jag förlät honom.


oktober: en fest hos K som förändrade det mesta. lokaltävling med en tiondeplats på smudo.


november: jag och R blev ihop. otaliga kvällar och nätter utomhus fyllda med kyla och fina vänner.


december: hittils en bra månad med massor av snömulningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera så är du söt. ♥